Med den utgångspunkten genomfördes under de första åren ett antal olika sociala entreprenörskapsprojekt för att generera pengar till Hungerprojektet inom områdena utbildning, hälsa och kultur. Det mest framträdande av dessa projekt var Young Art där unga konstnärer donerade sina verk till en auktion som genomfördes i samarbete med Bukowskis. Exempel på andra aktiviteter var att personer gjorde fundraisingar i samband med att de sprang marathon eller gjorde en svensk klassiker. Även breakfast clubs startades där unga entreprenörer bjöds in för att dela med sig av sina erfarenheter och framgångar.
På så sätt utvecklades Young Investors till att bli en plattform för unga med brinnande engagemang som tillsammans ville finna innovativa lösningar på samhällsproblem samt ett attraktivt nätverk av unga entreprenörer. Exempel på ytterligare projekt som startades kommande år var Goda granar, där miljömässigt justa granar såldes till förmån för Hungerprojektet och Social After Works tillsammans med Entreprenörskyrkan.
2012 började insikten gå upp för medlemmarna att även om föreningen hette Young Investors så blev de obönhörligen äldre; många av medlemmarna började närma sig 30. Ambitionen att vara en ungdomsdriven organisation fanns dock kvar. De funderade därför på hur de kunde fortsätta att föryngra sig. Michael Wernstedt hade samma år blivit ordförande för Young Investors och även ny verksamhetsansvarig för Raoul Wallenberg Academy (RWA), som bedrev ledarskapsutbildningar för gymnasieungdomar, med ditintills inte hade haft något aktivt alumninätverk. Steget var därför inte långt till att starta ett samarbete mellan de två organisationerna.